Entre Àfrica, Amèrica Llatina i Mallorca, circulen informacions diverses que poden ajudar a incidir, d'alguna manera, en l'enfortiment de la societat civil arreu dels Països Catalans. M'agradaria fer-hi algunes passes amb aquest blog A càrrec de: www.cecili.cat
evamarilen | 17 Desembre, 2006 22:10 |
Tot d'una que aterram a l'aeroport internacional Jorge Chávez de Lima, ens adonam que d'ençà la darrera visita efectuada al Perú l'any 2006, les instal·lacions aeroportuàries han canviat moltíssim. S'han modernitzat força.
Passam pels controls de policia on es revisen els passaports i es tramiten els ingressos legals al territori. Tot ocorre amb total normalitat. La proverbial delicadesa de tracte per part del personal d'immigració s'hi fa present tot d'una. Malgrat les llarguíssimes coes que arriben a fer-se, un cop s'hi acosten els prop de 600 passatgers del vol d'Air Plus Comet procedent de Madrid que acaba d'aterrar. Un vol de dotze hores de durada, en el trajecte del qual s'ha servit a la clientela una menjada discreta als inicis i un senzill piscolabis al final.
Encara fa fosca, quan arribam a Lima. La il·luminació elèctrica roman totalment encesa a les instal·lacions aeroportuàries.
Ens dirigim cap al recinte destinat a la recollida d'equipatges. Ens posam a observar les cintes, amb la finalitat d'agafar la nostra maleta, la que hem embarcat a Palma, després d'haver-la posada en mans de personal de la companyia aèria Spanair que n'ha fet la facturació pertinent.
Mentre miram i remiram, ens adonam que hi ha gent que troba les seves maletes. D'altres, en canvi hem de romandre a l'espera que compareguin les nostres . La sorpresa és que passa el temps i passen les maletes i la nostra no es veu enlloc. Fins que s'acaba... I la nostra maleta, no l'hem vista... Incomprensible... Inesperat... Increïble... Insòlit!
Comprovam que la nostra única maleta que hem facturat a Palma, abans d'emprendre el vol amb Spanair, després d'haver-la fet embalar amb plàstic per motius de seguretat, durant el trajecte s'ha perdut pel camí i no ha arribat a Lima!
Què fer en una situació com aquesta? A qui s'ha de recórrer? Quins tràmits cal fer? N'hem de fer la denúncia pertinent i signar la corresponent reclamació davant la senyoreta A. Porta l'uniforme roig que la identifica com a representant de la companyia aèria amb la qual hem volat des de Madrid fins a Lima, la companyia Air Plus Comet.
Amb gran amabilitat s'afanya a dir-nos que farà tot el possible perquè ens arribi com més aviat millor...
Mentre ens fa aquesta afirmació, ens topam amb una senyora que ens diu que ja és de retorn a Europa i que, durant la mesada que ha passat al Perú, no li ha arribat a arribar la maleta perduda...
"Menjaràs morena, no altres peixos, Menjaràs arròs amb gramenera. Beuràs aigua amb cabotins de la més bruta. Et prohibiran trencar la c i geminar la ela. A poc a poc perdràs la fesomia. A poc a poc perdrà sonoritat la essa. La be i la ve serà un tant se me'n dóna. El so neutre es tancarà com una porta. Acabaràs amb el cos ple d'autopistes.” (Tonina Canyelles, Mallorca, 2008)
« | Desembre 2006 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Dl | Dm | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |