Administrar

Entre Àfrica, Amèrica Llatina i Mallorca, circulen informacions diverses que poden ajudar a incidir, d'alguna manera, en l'enfortiment de la societat civil arreu dels Països Catalans. M'agradaria fer-hi algunes passes amb aquest blog A càrrec de: www.cecili.cat

Vius i ungles, amb Air Plus Comet i Spanair (6)

evamarilen | 18 Desembre, 2006 23:09 | latafanera.cat facebook.com google.com

En haver passat de la millor manera possible la primera jornada de la nostra estada a la capital del Perú, Lima, ben allotjats a la casa d'un bon amic nostre, l'endemà mateix d'haver-hi arribat ens disposam a fer-nos presents altra volta a les instal·lacions aeroportuàries, amb la finalitat d'obtenir alguna nova relacionada amb la maleta extraviada.
Hi anam amb un d'aquells taxistes que acostumen a demanar uns quants sols més que els habituals, quan detecten que la gent usuària és estrangera: 40 S/ d'entrada (uns 10 euros), que es queden en 30 S/ definitius, després de negociar-ne el preu d'un trajecte que se saltarà el peatge imposat per la municipalitat d'El Callao durant els dos darrers quilòmetres...

En veure la senyoreta A vestida de roig, representant de la companyia Air Plus Comet, ja endevinam que no hi ha hagut cap casta de novetat, per la cara de pastes agres que posa, i per l'ambient tens que es respira a l'interior d'una oficina plena de gent que es queixa del mateix: la pèrdua de la maleta!

Se'ns suggereix que emplenem el Full de Reclamació -complaint form- MPD 141713 davant Air Plus Comet, que el signem i en lliurem un exemplar a l'aeroport, un altre a la Direcció de la Companyia, un tercer a l'Estació i el quart ens el quedem com a reclamants, degudament marcat amb el segell de la Companyia.

De mala manera i en pèssimes condicions, ens disposam a transcriure per escrit el text d'aquesta reclamació:

S'ha perdut la maleta que va ser facturada a Palma en el vol JK5622 combinat amb A7 975 amb destinació a Lima. Com a titular, reclamam el lliurament immediat amb tot el seu contengut, indemnització pels danys i prejudicis ocasionats, i el compliment de tots els deures i obligacions inherents a un vol aeri que repercuteixen en la companyia aèria amb la qual s'ha contractat el viatge, Air Plus Comet. Durant tot aquest temps d'espera -i ja són dos dies, dues persones- ens veim en la imperiosa necessitat d'haver d'efectuar despeses que consideram totalment imputables a Air Plus Comet, no inferiors als 120 euros diaris, a més de la necessària compra de l'ordinador de treball que no podem utilitzar, i d'allò altre que calculam com a contengut de la maleta, uns 3.000 euros.

Lliuram el full de reclamació a la senyoreta A, qui s'afanya a posar-se en contacte telefònic amb la central de la companyia informant de la feta, demanant-hi explicacions i explicant-los la situació dramàtica que s'està provocant:

Caldrà esperar l'arribada del proper avió uns dies més tard, per veure si hi arriba amb la maleta extraviada. Si mentrestant es produeix alguna novetat, se'ns informarà per via telefònica,

Durant els primers dies d'estada a Lima, ens hem d'avesar als mètodes que s'empren al Perú per telefonar a la gent, segons es tracti de telèfons fixos o de cel·lulars, de Lima o d'un altre indret del Perú, del Perú o d'un altre indret del planeta.
Se'ns recomana que emprem les cabines telefòniques públiques, mitjançant la utilització de targetes magnètiques que contenen un número secret de dotze xifres.
No ens resulta gens ni mica fàcil. A l'hora de voler tenir notícies relacionades amb la nostra maleta durant els primers dies d'estada a Lima, ens acostam a un locutori situat prop de casa, on també tenim l'oportunitat de veure i llegir el correu electrònic...

Allò que més ens interessa i preocupa, emperò, és aconseguir la maleta que no ha arribat a Lima, en la qual duim les nostres pertinences, sobretot les relacionades amb les connexions d'aparells electrònics (ordinador, càmera fotogràfica, mòbil, carregador de fotos, fils de connexió, USB, DVD amb muntatges audiovisuals enregistrats, etc.) i, sobretot, els medicaments receptats per la doctora del Centre de Salut s'Escorxador de Palma perquè els poguéssim prendre durant el mes d'estada al Perú (Vidalpren, Lopesan, Omeprazol ratiopharm, Ibuprofeno Merck...)

Comentaris

  1. Jordi Ferran
    desastre

    un desastre. Hora de sortida de La Havana vol cap a Madrid amb Air Plus Comet. Sortida prevista: 21'30h i en realitat no vàrem poder sortir fins les 04'h de la matinada!!! uffff No van donar cap mena d'explicació a ningú i la veritat per tenir companyies aixi a plé segle XXI millor que ens posin a disposició un globus aerostàtic que abans arrivariem a europa! Una pena.

    Jordi Ferran | 05/10/2007, 08:27
  2. CIL
    qui els autoritza a fer tot això, així?

    Més d'un any després de la malifeta succeïda i patida per nosaltres a Lima (Perú), i nou mesos després de presentada la nostra demanda de judici ordinari contra Air Plus Comet davant del Jutjat del Mercantil de Palma (Mallorca), l'única resposta de la companyia aèria que ens ha arribat fins ara es limita a dir-nos, amb molt bones paraules: "Acusamos recibo a su amable escrito en relación con la pérdida de su equipaje y lamentamos la desafortunada incidencia ajena por completo a nuestra voluntad de servicio... Analizada la documentación contenida en su expediente, se estima procedente una indemnización por importe de 500 euros por los daños causados". Lògicament, a la nostra demanda en reclamam molts més: 4.235,80 €!

    CIL | 05/10/2007, 08:55
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

Amb suport per a Gravatars
 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS