Administrar

Entre Àfrica, Amèrica Llatina i Mallorca, circulen informacions diverses que poden ajudar a incidir, d'alguna manera, en l'enfortiment de la societat civil arreu dels Països Catalans. M'agradaria fer-hi algunes passes amb aquest blog A càrrec de: www.cecili.cat

La base aèria de Pollença, en mans de l'estat espanyol!

evamarilen | 08 Agost, 2008 11:33 | latafanera.cat facebook.com google.com

La cessió gratuïta d'instal·lacions militars a ajuntaments mallorquins -una proposta que s'atrevia a fer el PP al Congrés dels Diputats l'any 1996-, rebutjada aleshores per la majoria de la cambra dominada pel PSOE, roman cada cop més lluny de convertir-se en realitat.

El mes de març de 2007, semblava que les instal·lacions de les bases militars del Port de Pollença i del Cap del Pinar podien passar a ser d'ús públic, després que la comissió de Defensa del Congrés dels Diputats havia aprovat una proposició presentada per Esquerra Republicana.

Aquella proposició no de llei havia estat aprovada, amb una esmena presentada pel PP, i instava el Govern espanyol a constituir, en el període de sis mesos, una comissió mixta composta pel mateix Govern espanyol, la Comunitat Autònoma i els ajuntaments de Pollença i d'Alcúdia, que estudiàs els possibles usos civils de les zones d'ambdues bases que no tenen actualment funcionalitat logística de suport a les activitats aèries militars ni qualsevol altra activitat relacionada amb Defensa.

Segons informa Miquel Àngel Sureda, portaveu d'Esquerra a la vila de Pollença, ja hi ha resposta ferma del Govern espanyol.

Amb data 22 de juliol de 2008, Manuel Alba Navarro, secretari general del Congrés dels Diputats, saluda l'Excm. Sr. Don Joan Ridao i Martín -del grup parlamentari d'Esquerra Republicana- i li tramet escrit de la Secretaria d'Estat d'Assumptes Constitucionals i Parlamentaris del Ministeri de la Presidència, que inclou la resposta del Govern a la pregunta formulada amb anterioritat:

"El Aeródromo de Pollensa es una instalación militar que mantiene un alto interès para la Defensa Nacional. En él se desarrolla una intensa actividad operativa y de adiestramiento. Constituye una base de despliegue de los medios áereos del 43 grupo de Fuerzas Aéreas y permite el adiestramiento de un gran número de tripulaciones aéreas en actividades de supervivencia, salvamento, búsqueda y rescate. También aprovechado por las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado y Policías locales de la zona para su entrenamiento. Además, el aeródromo alberga una zona residencial que sirve a los fines sociales previstos en el Plan de Acción Social del Ministerio de Defensa"

Això és un Estat! La resta, són històries!

Diu i manifesta el bon company d'Esquerra-Pollença, director general d'Emergències del Consell de Mallorca, Miquel Àngel Sureda, que hom roman a l'espera d'anar a Madrid i reunir-se amb la ministra, esperant que dins el setembre-octubre hi doni hora!

Comentaris

  1. Mallorca LLevant
    Per què?

    Cecili, tu pareixes un home en seny. Ens pots dir que opines del tren manacor - cala ratjada?
    Gràcies

    Mallorca LLevant | 09/08/2008, 12:55
  2. CIL
    Tren Manacor - Cala Rajada

    No sé si som cap home de tant de seny com et penses, autor/a de Per què?

    Sí que crec estar en condicions de saber que el millor per a aquesta casta de transport públic és el que en desitja la majoria de la gent usuària.

    Sempre he cregut i denunciat públicament que hi ha massa decisions polítiques, de calat profund, que es prenen al marge de la ciutadania, a l'esquena de la gent usuària d'algun servei públic.

    Som de l'opinió que se n'han d'establir molts més, de mecanismes eficients per a recaptar les opinions ciutadanes, també, sobre quin model de transport públic s'ha d'implantar a Mallorca, i concretament al llevant mallorquí.

    Allò que no entendria de cap de les maneres és que, després d'haver fet que desaparegués de Mallorca la línia fèrria que hi havia estat emprada durant dècades, ara se'ns volgués encolomar i imposar, des de Madrid, el tipus de tren que hem de tenir, el recorregut que hi ha de fer, en definitiva, el model de transport públic que hem de tenir a Mallorca.

    La decisió ha de ser nostra, i ben nostra. Ja que els recursos són nostres i ben nostres. Ens els prenen cada any, que ens els retornin d'una vegada! Ja decidirem nosaltres què en feim, d'aquests recursos, i com ho feim, aquí a Mallorca, al Llevant mallorquí!

    Ah, crec que aniria molt bé que s'hi enfortís la unanimitat entre ciutadanes i ciutadans d'aquesta illa, en aquest assumpte!

    No fos cosa que, com en altres oportunitats històriques, la manca d'unanimitat cívica servís d'excusa a les més altes instàncies madrilenyes per continuar quedant-se amb els nostres doblers, per a sempre i com sempre...

    Hem d'aprendre a anar vius! I aconseguir el millor per a Mallorca!

    CIL | 09/08/2008, 16:03
  3. Mallorca LLevant
    Gràcies

    Gracies Cecili
    precisament aquest xantatge emocional del govern central de si no ho fas ara i així perdràs els doblers és el que ens fa perdre el cap.

    Cal dir basta per ser una comunitat lliure, i si això significa renunciar per guanyar dignitat i llibertat i poder decisió amb seny, doncs cal fer-ho.

    Si les coses no es poden arreglar des de dins, s'hauran d'arreglar des de fora.

    Però per això cal ser valents i enfrontar-se als líders i als corcs, i tu ho saps prou bé.

    Mallorca LLevant | 09/08/2008, 17:18
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

Amb suport per a Gravatars
 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS